زمان برگزاری مجدد نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ برای داوطلبان سیل‌زده خراسان جنوبی اعلام شد معمای پرونده خونین برادرکشی در مشهد (۱۱ اردیبهشت) معافیت مشمولان ۳۵ساله و دارای ۲فرزند از قانون بودجه حذف شد+سند سارق انباری خانه‌ها دستگیر شد جویدن ناخن با کدام اختلالات سلامت روان ارتباط دارد؟ حمله با شمشیر در لندن یک کشته و چند زخمی بر جای گذاشت نجات ۳ نفر از درون حریق منزل مسکونی توسط آتش نشانان مشهدی (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه اندازی «تاکسی هوایی» بین گناباد-مشهد درگیری ۲ همکلاسی در شوش رنگ خون گرفت (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگیری ۵ شرور و مخل نظم و امنیت در مشهد ماجرای آن کوچه بن بست واریز هدیه ۲ میلیون تومانی روز معلم به حساب معلمان تا امشب | پرداخت معوقات حق‌التدریس‌ها تا ۲ هفته دیگر بغل نویسی بر روی شیشه و بدنه خودرو ممنوع «سه‌شنبه‌های مهر» ادامه دارد | افتتاح پیش دبستانی و دبستان خیرساز در بخش رضویه مشهد با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال گُرگرفتگی در خانم‌ها و آنچه باید بدانند
سرخط خبرها

۳۶ درصد خوابگاه‌های علوم پزشکی بیش از ۳۰ سال قدمت دارند | ۴۰ دانشگاه خوابگاه متاهلی ندارند

  • کد خبر: ۲۱۰۷۲۳
  • ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸
۳۶ درصد خوابگاه‌های علوم پزشکی بیش از ۳۰ سال قدمت دارند | ۴۰ دانشگاه خوابگاه متاهلی ندارند
معاون صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت با بیان اینکه ۴۲ هزار نفر از دانشجویان علوم پزشکی متاهل هستند، گفت: در ۴۰ دانشگاه علوم پزشکی کشور، خوابگاه متأهلی نداریم.

به گزارش شهرآرانیوز، حمید رئیسی امروز در یک نشست خبری اظهار کرد: حدود ۲۵۲ هزار دانشجو در رشته‌های مختلف علوم پزشکی داریم. از این تعداد ۴۲ هزار نفر متاهل هستند و مابقی مجرد هستند.

وی با بیان این‌که وظیفه صندوق رفاه دانشجویان، حمایت از عموم دانشجویان به‌ویژه دانشجویان کم بضاعت و مستعد است، افزود: عمده تسهیلاتی که ارائه می‌کنیم شامل وام‌های تحصیلی، متاهلی و مجردی، دانشجویان نخبه، ودیعه مسکن، فرزندآوری و تسهیل ازدواج است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از وظایف ما ارائه خوابگاه‌های دانشجویی است. در کل کشور ۵۰۰ باب ساختمان خوابگاهی داریم که ۲۳ ساختمان، خوابگاه‌های متاهلی هستند که ظرفیت استقرار حدود ۱۰۰۰ زوج را دارد. در ۴۰ دانشگاه اصلا خوابگاه متاهلی نداریم و در ۲۶ دانشگاه دیگر، خوابگاه متاهلی داریم، اما در دولت سیزدهم تعداد خوابگاه‌های متاهلی افزایش یافته است و تا پایان سال نیز تعدادی دیگر راه‌اندازی خواهد شد.

رئیسی در پاسخ به سؤالی مبنی بر عمر و قدمت خوابگاه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور گفت: ۶۳ درصد خوابگاه‌ها بالای ۲۰ سال و ۳۶ درصد بالای ۳۰ سال قدمت دارند و ما در حال به روز رسانی تجهیزات و وضعیت خوابگاه‌ها هستیم و برنامه ما جایگزینی خوابگاه‌های جدید به جای خوابگاه‌های مستهلک است. همچنین ۱۹۰۰۰ تخت خوابگاهی مجردی نیز در دست ساخت داریم.

به گفته وی، دانشگاه‌های علوم پزشکی با استفاده از ظرفیت خوابگاه‌های مشارکتی و استیجاری به ۹۸ درصد دانشجویان متقاضی خوابگاه ارائه کرده‌اند.

وی با اشاره به اعطای وام ودیعه مسکن به دانشجویان تصریح کرد: باتوجه به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، پرداخت ودیعه مسکن جزو وظایف ماست. وام ودیعه مسکن را در شهر‌های بالای ۵۰۰ هزار نفر به ۷۰ میلیون و در شهر‌های زیر ۵۰۰ هزار نفر به ۶۰ میلیون تومان رسانده‌ایم.

رئیسی با بیان این‌که ۴۹ هزار و ۳۵ نفر از دانشجویان توانسته‌اند از وام تحصیلی دانشگاه‌های علوم پزشکی استفاده کنند، خاطرنشان کرد: همچنین به دانشجویان علوم پزشکی وام ازدواج ۲۵ میلیون تومانی ارائه می‌شود و وام تولد فرزند نیز ۶ میلیون تومان است.

معاون صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت با بیان این که وام تحصیلی دانشجویان مجرد ۵۰۰ هزار تومان برای هر ترم است، گفت: میزان وام تحصیلی برای دانشجویان نخبه ۲ تا ۳ برابر است.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->